03 January 2011

wiRA wIraWaTi nEgaRa

haha. ntah kenape entry aku yang first tuk taon ney adelah pasal plkn. yelah. aku kan tak dapat plkn macam org tu. haha. kadang-kadang aku terfikir gak. apehal la kementerian susah-susah nak buat bende alah ney. satu bazir mase. due bazir duet rakyat je. yelah. tak terpikir ke betapa banyak nye duit yang diperlukan untuk buat kem lagi, makanan, bas, baju, gaji pekerja-pekerja kat kem. and sampai la satu hari ni aku pegi la kat webpage plkn ney. kat situ ade la objektif dye sume bla, bla, bla.. sume ade kat situ korg bace sendiri.

denga sume kwn2 aku bising.

oh tidaaak..!! aku dapat plkn.

ade pulak yang bersorak kegembiraan sampai melompat lompat sebab tak dapat. ade jugak yang cdey tak dapat plkn. pulak da. tu la manusia. tak penah bersyukur. haih. susah btol jadi manusia ni kan. haha. sebenarnye kalo nak difikirkan tak rugi pon kalao kite participate plkn ney. aku rase la. daripada korg dok melepak kat uma tak wat ape kan. aku rase aktiviti dye pon bes gak. rugi plak aku rase tak dapat plkn ney. like i said. manusia tak penah bersyukur. jgn contohi aku. haha.

ADVANTAGE

1. balik dari plkn nanti body kao jadi tough. haha. sume laki nak yang ini.
2. kao ade pengalaman yang budak2 yang tak dapat plkn tak ade
3. kao dapat makann free, baju free, and kawan baru..
4. bg budak2 yg ta penah dok hostel belajar berdikari
5. kao tak semakkan rumah dengan perkara yang tak berfaedah. haha

DISADVANTAGE

1. balek2 nanti semua org tegur kao. kenape kao jadi itam. ahahaha
2. kao kena kawad kat tenga panas. aku paling benci itu.
3. bosan kot hari2 kena lecture
4. kawan2 kao kerja dapat duit. kao dapat ape?? haha

tu je la kot setakat ney yang aku boleh senaraikan. hee. oh ye. pasal elaun. tak payah harap sgt la nak dapat elaun tu eah. kan aku da ckp. kerajaan da habes bnyk duit. haih. n skang ney dyorg da tade duit nak bg elaun kat dak2 plkn. buktinye kazen aku yang dapat plkn taon lepas sampai skarang tak dpt2 lagi elaun tu. da nseb bdn nak wat camne kan. hu.


nota kaki tangan :: baik kao duk uma jadi bibik kat uma lagi bagus. haha

selamat berjuang!!
~unlimited love~

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...