25 January 2011

hAri yAnG meMenaTkan -.-'

sungguh la alam pekerjaan ney lain dari alam persekolahan. ecey. ayat nak gempak je kan.tapi betul la. aku ta tipu punye. aku ni berhati suci doe. mane pena na tipu2 org ney. hee.

okay2. aku cer. ptg smalam ade dua orang customer ney datang kedai. aku keje kedai perabot ye anak2. dyorg nak grandfather clock yang custom made. jenuh aku ngan jemah mendengar kehendak dye. runsing kami dibuat nye. kalau korng berada di tempat kejadian pun mesti korg akan merasa bende yang same. ahaha.



ini lah grandfather clock :)


sumpah rase menyampah giler nak layan. banyak cakap betul. sabar jelah aku. kalau tak fikir diorang ney customer memang da lame da aku halau keluar. penat weyh nak layan orang tua bercakap. mesti korng penah rase. tak kan ta penah kot. naseb baik lah aku masih ada kewarasan akal dan fikiran lagi. haih.

then hari ni dye datang lagi. nak tambah pulak characteristic jam tu. tak cukup lagi mende2 yang dye nak semalam. haih. sabar2. dye datang pagi2 nak jumpe boss aku. time tu boss ta masuk lagi. terpaksa lah kami melayan mereka. boss da masok dyorg pulak dah tade. lesap camtu je. masuk kedai ta bagi salam, keluar pun same. memang la. then bila boss da sampai tu, memandangkan client da pegi merayau rayau maka kami mengambil keputusan untuk menghubungi mereka melalui telefon. dail punye dail, tunggu jap, okay tunggu lame, apehal la tak angkat. dail no satu lagi bini dia pulak yang angkat. haih. sabar je la. dail no dia balik, anak dia pulak yang angkat. pulak dah. da ade henfon tinggal kat rumah pulak. pelik btol la. da naseb badan dapat jumpe orang macam ni. nak buat macam mane kan. adoyy. on the way nak balik lunch kitorg nampak die kat depan kedai. boleh pulak kitorang patah balik. lari pegi kedai baju. tanak kitorg jumpe pkcik2. ahahaha. kesian nadia kene layan pakcik 2 ekor tu. naseb baek big boss aku ade kali ney. hoho. lepas cket tanggungjawab aku nak melayan client neyh.

pastu my boss suro pulak design jam yang die nak tu dalam komputer. memang la terer aku nak pkai komputer tu nak lukis jam kaaann. sabar lagi. -.-' setelah bertungkus lumus kami pun dapat la menyiapkan design jam mengikut kehendak pakcik tu. fuhh. tak tahu lah besok dye nak ape lagi. hari ni memang ta cepat je la mase berlalu. tau2 da pkol5 da. slalu tu memang lepak je la keje kitorang.


oh ya. pelik btol aku kenapa dalam dua tiga hari yang lepas kdai makan semua tutup. masalah btol. sampaikan kami harus berjalan jauh untuk mencari makan di 7e. adoyy. mogok ke dyorg?? ntah laa. malas nak fikir. naseb baek harini kdai yang ujung tu bukak. kalau tak makan megi je la kitorang. sadis kan. hu.



sumpah aku penat
~unlimited love~

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...