07 July 2011

tAzkiRah tHuRsdAy #1

SAY ALHAMDULILLAH

Assalamualaikum :)


mesti korang pelik kan. sejak bila lah pulak ade TAZKIRAH THURSDAY ni kan. hehe. aku saje je buat. sape nak ikut, pun bolehh. sape taknak, tiada sebarang paksaan punn.

okay, hari ni aku nak cerita pasal bersyukur. alah. selalu sangat dah kan. asyik2 bersyukur. sikit2 bersyukur. mesti korang dah bosan kan. sebabnya, dah banyak dah entry aku yang pasal bersyukur ni. korang boleh klik kat sini atau kat sini. dua2 entry ni pasal bersyukur. heh. tapi lain2 isu lah. dan lain2 masa. hehe.

harini aku nak cerita pasal duit. heh. mestilah. sebab elaun aku baru masuk. hehe. mula2 sebelum masuk elaun tu punyelah semua orang duk mengeluh. duit tak cukup lah, kutuk KPT lah, hape lah. lepas masuk ade korang bersyukur? paling kurang pun ade korang cakap alhamdulillah? ade? ade? heh. sendiri mau ingat.

aku ni nak dikatakan orang yang berada. memang taklah. orang susah, jauh sama sekali. family aku jenis yang biasa2 je. susah tak. senang sangat pun tak. kira aku ni dah di trained dari kecik untuk hidup bersederhana. tak dapat yang mewah2 pun takpe, janji hidup. aku mana tau brand2 yang gila-gempak-masuk-tv-hape-semua tu. takk. aku mana pakai. body shop pun aku tak pakai kau tau. aku pakai lux je. heh. contoh je. contohh. ape benda yang aku merepek ni. adoyy. tetiba plak nak cerita pasal diri sendiri kann.

kadang2 aku terfikir jugak, yelah, kalau aku tak rasa susah sekarang, nanti aku tak bersyukur bila dah dapat kesenangan. kan. pastu terfikir lah jugak aku, kang bila aku dah ade anak nanti jangan harap anak aku tu boleh duk rumah boleh goyang2 kaki je ye. kau pun kene rasa susah macam mana aku susah dulu. haha. padan muka. gila kejam aku. takpe2. nak mengajar anak. bukan nak dera ke hape kann.

dah2. kang merepek je lebih aku ni. bukan boleh dibiarkan sangat ni. heh. sampai kita bertemu lagi. ececey, ayat tak menahan. dah2. fullstop. banyak plak kang aku merepek. adioss.

notakaki :: urgh. lain kali kalau lecturer tanye hobi awak ape. aku boleh lah jawab, hobi saya merepekk!! memang dasar nak kene lempang.

fikir2 kan lah dan selamat bersyukur :)
~unlimited love~

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...