31 July 2011

rAmadHan daH datang!!


Assalamualaikum :)

hey there people. what's up? yeah, i know. all of us are really excited to meet mr ramadhan rite. oh yeah. i know. urgh, takde mood nak tulis english. lets manglish! hehe.

so, besok merupakan puasa pertama aku sebagai mahasiswi. ececey. nak jugak kan. haha. biaq pi la. :p time puasa ni lah nanti macam2 dugaan yang datang terutama time nak berbuka puasa. heh. padahal best friend korang sume dah kena gari dah. sapa? en syaitan dan en iblis la. buat2 tak tau pulak. best friend korang lah. bukan best friend aku. haha.

oh ya, haritu aku TERpegi forum perdana yang dibuat kat RSU. kenapa TERpegi? sebabnya masa aku tengah syok tangkap leleh layan nasi lemak aku, tetiba ada orang ketuk pintu rumah suruh pergi forum tu. wajib katanya. cis. kacau daun betullah. nasib baik aku dah habis makan masa tu. kalau tak dengan budak yang ketuk pintu rumah aku tu skali aku makan. urgh. tak nak lah. bukan sedap pun nak makan kau :p

tapi tak rugi lah aku pergi pun. best :) penceramah nya aku tak ingat apa namanya tapi sorang dari kumpulan nowseeheart lagi sorang penceramah bebas mana-tah. best2. rugi korang tak pergi. hoho. dalam banyak2 yang dia membebel tu aku paling tertarik dengan satu analog yang ustaz mana-satu-tah yang bagi ::

masa ramadhan mesti banyak buffet kan. haritu pun aku ada pergi preview buffet ramadhan kat pendeta. boleh tahan lah. then, yang dapat makan kat buffet tu bukan semua orang. orang2 yang bayar macam aku ni je yang dapat. bayar ye. heh.

pastu tengah kau sedap2 makan tetiba kau nampak ada sorang makhluk ALLAH ni keliling makanan yang sedap2 kat situ tapi endingnya dia letak kuih SIKIT je kat pinggan dia. bongok kan orang tu. dah la masuk kene bayar, tak semua dapat masuk, dah tu dia pulak makan sikit je. rugi betul. apelaa.

then, ada pengumuman, mc tu kata di akhir buffet ni akan ada satu cabutan bertuah. time tu ramai yang dah tak nak tunggu dah. diorang kata, takpela. malas la. kau je la yang ambik. kalau aku tunggu pun bukan aku dapat. rugi betul. belum cuba belum tau. betul tak? heh.

cube kau bandingkan dengan buffet tu sebagai bulan RAMADHAN. tak semua dapat bulan ramadhan kan. yelah, mana tau kot2 ajal dah sampai ke. nauzubillah. excident doktor kata tak boleh puasa ke. ha. kan tak semua dapat tu.

pastu makanan yang sedap2 tu macam ibadat sunat yang ada dalam bulan puasa je, iaitu TERAWIH dan SAHUR. kadang2 ada yang tak sahur. rugi kan sapa yang tak grab peluang ni nak melipat kali gandakan pahala diorang. rugi. rugi.

pastu cabutan bertuah tu pulak di gambarkan sebagai LAILATUL QADAR. yelah, tak semua dapat kan. tapi at least cuba untuk dapatkan. bukan belum apa2 lagi dah surrender macam orang yang blah tak nak masuk cabutan bertuah tu. memang tak bertuah betul la manusia tu. heh.

urgh. okay lah. malas nak membebel lagi. HAPPY FASTING everyone. jangan puasa yang-yok tau. haha.

teruja bila dapat bertemu ramadhan kali ini :)
~unlimited love~

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...