01 July 2011

tiPs : eLak hiLaNg dARa di uSiA muDa


Assalamualaikum :)



gambar hiasan semata2

hey there girls and BOYS,

yeah. apesal aku capslock perkataan BOYS? yelah. dah sah2 entry ni untuk girls, tapi ade jugak yang gatal nak masuk kann. tapi, takpe la. aku maafkan. aku kan baik. hehe. mana tau kot2 korang pun sama baik hati macam aku nak sebar2kan tips ni kat makwe ke, kakak ke, adik ke, kannn. heh. okay2. enough merepek. jom kita start.


TIPS #1 : SAY NO TO COUPLING
TIPS #2 : JANGAN BERCINTAN CINTUN
TIPS #3 : JANGAN ADA PAKWE

eh. apesal dari no1 sampai no3 main point dia macam sama je ni. haih. yelah. bagi aku kapel mengapel ni adalah punca paling utama kau, kau dan kau, bakal say bye2 to your dara. kau tak rasa begitu ke. bukan aku nak kata yang korang ni perempuan murahan ke hape. eh. takk. sila baca sampai habes dulu ye. aku just nak kata yang pasangan2 ini berkemungkinan besar akan terjerumus ke kancah kebinasaan. betul. seyes la aku cakap. sape je yang dapat confirm kan kat aku yang korang boleh kawal nafsu korang yang serupa kuda dan buaya tu. yelah, mula2 korang cakap, takkan jadi ape punye. but then bila dah berdua mestilah ada yang ketiga kan. dan faham2 jelah sape yang ketiga tu ha. mestilah si seth tan tu. heh. tak memasal. jadi, kalau nak berpakwe makwe ni, pandai2 la jaga maruah diri tu ye adik2. ^_~ v

TIPS #4 : NO TOUCHY2 / JANGAN PEGANG2

fine lah. korang nak jugak ade pakwe kann. takpe2. aku bagi. aku bagii. but then pandai2 lah menjaga batas2 dan adab pergaulan ye.

"kenapa tak boleh pegang pulak. alah standard la kalau dating pegang2 tangan ni. tangan je punn."

standard otak hang. aku pun tak tau kenapa suka sangat pegang2 tangan ni. musykil jugak aku. hurmm. ha, back to the topic. kenapa tak boleh pegang2? salah satu sebabnya selain BERDOSA, ialah kalau pegang2 ni dapat meransang pasangan anda. alah macam haiwan. kalau dia nak mengawan mesi dia main gesel2 kann. lebih kurang je haiwan ngan manusia. got the picture? lagi satu, mula2 memang la pegang TANGAN je pun. lama2? lu pk la sendiri.

TIPS #5 : PAKAI SOPAN-SOPAN / MENUTUP AURAT

ha, ha. dah mulalah tu. macam ayam berak kapur. belum sempat la aku nak elaborate idea aku kasi mantopp kau dah nak sembur aku pulak. lek luu. bukan aku nak kata yang tak pakai tudung tu confirm2 dah takde dara. eh takk. cube bace balik tajuk entry aku tu. haa. jangan nak cuak memasal. aku tau mesti ade jugak suara2 sumbang yang berkata2.

"eleh, ingat pakai tudung tu selamat sangat ke?"

ade aku kata? takde kann. haih. susah betul kalau jumpa orang yang pesimistik ni (eh, betul ke aku eja?) apa yang aku cuba maksudkan di sini ialah, pakai sopan2. tak terdedah apa2 yang patut. menurut kajian, lelaki akan lebih mudah teransang jikalau aweks2 nye memakai pakaian yang cukup2 makan sahaja. sendiri faham laa. malas aku nak terangkan dah.


aku rasa cukup lah sampai sini sahaja. mesti ada yang panas dah tu. kesimpulannya, aku tak kata pun nak bercinta tu tak boleh. bolehh. ustaz aku pun kata boleh. tapi mestila kena pada tempatnya. jangan lah sampai nak serahkan segala jiwa dan raga kau kat dia. bukannye CONFIRM pun laki tu jadi suami kau yang SAH. kau cakap ngan aku sikit, sape yang boleh predict masa depan. takde sapa kan. betul, kau dan dia merancang tapi semua tahu, hanya ALLAH yang boleh menentukan.

notakaki :: walaupun entry ni merepek je lebih tapi still ade unsur2 nasihat yang perlu di ambil perhatian

kapel cermat, dara selamat,
~unlimited love~

2 comments:

Dorky Guy said...

haha! apa yang paling menarik untuk entri ni adalah "kapel cermat, dara selamat" haha!

amira_hasrori said...

@dorky guy

kau sama je macam kawan aku. anyway thnks for dropping by :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...