02 March 2011

kAwAn LaMa

di suatu pagi yang hening, (ecey tade la hening mane, kul8++ kut), sedang aku belajar memandu di jalan raya, tiba2 ku lihat banyak pulak orang yang belajar harini. aisyy. berderet kot kereta yang tengah belajar. biarlah kan. fokus. fokus.

orang depan aku pun tengah belajar jugak. aku baru nak bagi signal dia dah bagi dulu. okay. dia pun pegi jalan yang sama. fine. aku ikut je lah belakang dia. lagi senang kann. hehe. tak payah susah2 nak hafal jalan. hoho. bahagia.

then sampailah ke satu lampu isyarat ni. lampu merah. berhenti la kan. dia kat depan. aku kat belakang. aku tengok driver tuh. apsal cam kenal je manusia tu. aiseyman. budak tu ke. laaaah. kawan aku tu. ceyt.

aku wat bodo je lah. takkan nak hon. ade pakcik yang ajar kat sebelah aku kot. hee. pastu ade satu ari tuh dia im aku. rupe2nye dia pun sedar aku kat belakang dia. adoyy. wat malu je. haih. ade ke patut dia kata dah nak gelak goleng2 da kat dalam kete aritu bila nampak aku. cis. gedik je lebey. huh.

pastu, ahad aritu time nak abes lunch and nak masuk keje dah, nampak plak dia ngah lepak ngan geng2 dia. adoyy2. lambai jelah kann. hehe. and2 kau lalu kedai kan. haha. padan muka tak dapat cari aku. aku kat belakang laa. hoho.

then smalam, dia test kete, aku text la dia, pass ke tak. lama baru dia reply. rupe2nye time aku text dia tuh dia tengah bawak kete. ahahaha. sumpah lawak kot. alhamdulillah dia pun pass. then dia ajak lunch. dah lima tahun tak jumpe, ayat first keluar dari mulut dia bila nampak je muka aku ialah ::
aku tak kira, kau kene tolong aku cari keje jugak.

dia ni penganggur desperate nak mencari keje. hahaha. sian dia. takde mukadimah takde salam terus je suruh aku tolong cari keje. apelaa. btw, thanx for the lunch. haha. kejam betul aku tapau orang tk bekerja kan. eh, tapi aku tak pakse aa. kau yang rela hati untuk mengeluarkan duit dari wallet kau kan. hee. lama tak jumpa kau kan. dah besar dah kau kan. eheh.


notakaki :: kalau nak ikutkan dia ni boleh dikira best friend aku mase skola rendah la. kan kan :)

merepek je kan aku ni :p
~unlimited love~

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...