21 January 2013

My First Sushi

Assalamualaikum :)
Walaikumussalam

Basically time tengah cuti ni sangat senang la aku nak keluar pergi memana kalau ada orang yang ajak kan. So, tadi secara paksa relanya kena teman my sister pergi Rapid Mall untuk beli barang keperluan dia di Giant. Cuaca petang tadi amatlah panas. Aku ni jenis yang allergic sikit dengan panas. ecewah Lagi lah time selesema ni, cepat je cair hingus aku ni. Yucks! haha Namun begitu, sebagai seorang adik yang baik jadi aku merelakan diri untuk menemani kakak ku itu. Makanya aku suruh dia yang drive kereta. hikhik Saje je buli dia, sebabnya dia ni dah lama ada lesen kereta tapi tak nak bawak kereta. Baru-baru ni je baru nak bawak kereta pergi kerja. Dan hari ini merupakan hari pertama dia bawak kereta selain dari tempat kerja dia. tepuk tangan

Dari semalam lagi mengidam nak makan sushi, dan harini dia telah memenuhi la pengidamannya eh itu. Jadi kami pun makan di 

tadaaaa!!

Ini adalah merupakan kali pertama aku makan kat Sushi King, dan juga kali pertama aku makan sushi. Sebelum ni just terbayangkan ikan mentah je. huhu Sedap juga makanan kat sini. Mungkin kerana dapat makan free, tu yang extra sedap tu kot. hehe Memandangkan kakak aku merupakan seorang pekerja tetap, maka dengan secara tidak langsungnya dia yang membayar bil pada hari ini, yeay! Seronoknya dapat makan free :D

ittadakimas~
Green tea, Ikura, Inari boat tuna mayo, Kani tama maki

comelnya takohachi ni >.<

Main ambik je dari belt tu. It was a great experience for me. Will going to Sushi King again. Kalau ada orang nak belanja lagi lah. hehe You guys boleh pilih sama ada nak order dari menu ataupun amik dari belt tu. Yang bergerak-gerak tu lah. Belt apetah nama dia kan. Kalau sushi yang dekat belt tu, harga berdasarkan warna pinggan. Penat dah aku search tapi tak jumpa jugak harga mengikut warna pinggan tu. Don't worry, dalam menu ada harga for each plate. Untuk sesiapa yang tak reti makan guna chopstick, feel free to use your hands because no one cares pun, asal kau bayar. haha

Nothing much to add on, enjoy you sushi everyone :D


nota kaki : Green tea tu free, so tak payah la nak order air lain okay ^.^

yumm yumm >.<
- amira_hasrori -

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...