25 January 2013

The Perks Of Being A Wallflower

Assalamualaikum :)
Walaikumussalam

Hey there peeps! Ini merupakan percubaan pertama aku untuk buat review cerita dan cerita pertama yang di pilih ialah The Perks Of Being A Wallflower. weehoo~ tepuk tangan Aku dapat tahu kewujudan cerita ni selepas baca review novel oleh blogger blog usang lagi bersawang. Cerita ni based on novel dengan tajuk yang sama.

the novel [source]

Aku sangat tertarik dengan cerita ni lepas baca review novel ni. Baru aku perasan yang aku sangat minat dengan cerita bergenre macam ni. Okay, okay. Aku rasa aku dah patut start review pasal cerita ni kan. hikhik

Watak utama bernama Charlie [Logan Lerman], seorang yang baru nak masuk high school. Kira macam freshie lah ni. Dia ni seorang yang depressed, takde kawan langsung pun. Watak yang lain Sam [Emma Watson] dan Patrick [Ezra Miller], senior dekat sekolah tu. Basically masing-masing ada masalah sendiri. Charlie dengan masalah depressing sehingga halusinasi dan hear voices, Sam dengan always falling in love with the wrong person and Patrick dengan oh, figure out sendiri nanti okay. Nak bagi suspens sikit. hihi Kehidupan Charlie berubah selepas berkenalan dengan Patrick dan seterusnya Sam yang sedikit sebanyak membina confidence dalam dirinya sendiri.

Cerita ni berjaya sebab penulis dan pengarah filem ni adalah orang yang sama. So, cerita dia takde lah lari sangat daripada novel dia. Walaupun aku dah tengok cerita ni, aku still nak jugak beli novel dia, kalau jumpa lah. hehe Tapi kan, salah satu faktor aku suka cerita yang bergenre macam ni sebab aku rasa aku boleh faham watak utama. You know what I mean kan. huhu Well, apa-apa pun aku bagi 4 daripada 5 bintang. Bravo!

I have no idea bila cerita ni tayang kat wayang, hewhew

nota kaki : First time ever buat review filem. macam tak berjaya je, huhu

we accept the love we think we deserve
- amira_hasrori -

2 comments:

Adaadeedoo :) said...

wah wah buat review filem dia! Bytheway movie sangat buat aku emo haha

amira_hasrori said...

@Adaa

hehe, tengah cuti cenggini laa. agak emo jugak latengok movie ni. aku nak try baca novel dia pulak :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...