29 March 2012

Asasi Puncak Alam (PALAM) - Part 1

Assalamualaikum :)
Waalaikummussalam.

Sebenarnya malas gila nak update blog neh, tapi disebabkan kebosanan yang terlampau makanya marilah kita sama-sama menghabiskan masa dengan perkara yang lebih bermanfaat. Eceh, hehe.

Entry kali ni nak cerita pasal pelajaran untuk Asasi Sains di Puncak Alam. Kalau asasi Engine, tak berapa nak tahu sangat tapi lebih kurang je rasanya.

Ada 6 subjek semuanya yang kene belajar untuk dua semester. Kalau batch lepas 4 je. Tak aci kan. Huuu. Takpe, tak rugi pun kalau belajar banyak-banyak, hehe ayat penyedap hati. Untuk asasi SAINS, subject yang ada ialah Chemistry, Biology, Physics, Mathematics, English and Tasawwur for ENGINE, lebih kurang je, cuma diorang takde Biology, ganti dengan Programming (computer) tak tahu sangat pasal benda alah ni, hehe.

Asasi ni tak susah, tapi kene struggle sikit lah. Sebab masa terhad, sometimes lecturer pun akan speed je. Kalau tak faham please do ask, sebab lecturer asasi semua baik-baik dan friendly, tak perlu takut.

Satu sem akan ada 4 kali kuiz, some lecturer akan bagitau, mostly bagitau la. Jangan pandang lekeh dengan kuiz ni sebab akan effect gila-gila punya carry marks korang. Test ada 2 kali, final exam after test2. Lab report pun kene serious buat, sebab ada carry marks jugak. Attendance pun ada carry marks. Basically kiraan untuk carry mark for science subject:
Quiz : 10 marks
Test 1 & 2 : 20 marks
Lab : 20 marks
Assignment : 5 marks
Untuk maths,
Quiz : 20 marks
Test 1 & 2 : 30 marks

Jumlah untuk carry marks, adalah 50. Tak impossible nak dapat 50 marks tu, tapi kalau dah dapat 40 lebih tu nampak dah la peluang cerah untuk dapat A. Final exam 50 marks. Overall 100 marks la kan. Heeee.

Tak tahu nak tambah apa lagi. Tu jelah kot buat masa ni. Next entry pasal kolej kediaman pulak ye :)

All the best you :)
~unlimited love~

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...