25 July 2012

Buffet Ramadhan

Assalamualaikum :)
Walaikumussalam.

Well, obviously lah kan dah lama gilaaa aku tak update belog ni hah. hehe. Oh, rasanya belum terlambat lagi kan nak wish semua orang

sumber : google

Ramadhan kali ni bebetul menduga aku, hari kedua ramadhan dah start sakit tekak, selsema dan demam. Sampai sekarang tak elok lagi. Sabar jelah. Orang kata kalau Allah swt bagi ujian kat hambanya, maknanya dia nak hambanya tu tahu yang Dia ingat dan sayang. Thank you Allah swt for giving me this ujian. I will certainly be a good servant for You. InsyaAllah.


Gambar yang dekat atas ni aku jumpa dekat facebook. Bayangkan lah kalau korang jadi orang Somalia tu, korang rasa apa? Ha, jadi di sini aku nak mengingatkan, kalau berbuka tu bersederhanalah. Ini tak, makanan mengalahkan sepuluh orang nak makan, padahal dalam rumah tu berdua je. Ha, faham tak apa yang aku nak sampaikan ni.

Semua orang pun tahu, malah budak kecik pun tahu time bulan Ramadhan ni syaitan iblis di ikat, jadi time bulan Ramadhan ni apa-apa yang kita buat berlandaskan nafsu dan iman kita je. Jadi diri sendiri boleh lah ukur tindakan kita ni lebih kepada iman ataupun nafsu kita.

Dan bulan Ramadhan ni jugak lah masa untuk kita melipat kali gandakan amalan ibadat kita. Kalau selalu kita baca sehari satu muka surat Al-Quran, Ramadhan kali ni kita doublekan sikit muka surat tu. Kalau selalu kita tak tolong mak masak, Ramadhan kali ni kita tolong mak sediakan juadah berbuka. Ingat ye, setiap pekerjaan yang kita lakukan, dengan niat yang betul akan menjadi ibadat juga.

Selamat berpuasa ;)
-amira hasrori-

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...