12 September 2013

The Unexpected Meeting

Assalamualaikum :)
Walaikumussalam.

Momentum menulis turun naik turun naik. Tak consistent langsung. Malam ni baru ada mood nak menulis. Enam hari di Kuala Terengganu dah buat aku homesick. Hari Ahad haritu takde kelas langsung! Takde! None! Nehi! La! Sumpah menyesal gila balik awal. Memandangkan lab tak start lagi, jadi weekend ni tak tahu nak buat apa. Isnin (16 September) pun cuti, jadi serious shit menyesal gila gila gila balik awal. Kalau tahu aku extend cuti seminggu. Boleh goleng-goleng lagi atas katil dalam bilik di rumah terchenta. boooooo~~~

Okay, done meluahkan perasaan tak puas hati sebab datang UMT awal. huuu Now get back to the main topic. sila rujuk tajuk entry Cuti semester 3 bulan memang aku takde pergi joli mana-mana. Kalau ada pun pergi dengan family. Malas nak keluar and takde kawan pun kat sini. Sangat sadis menjadi diri ini. sobs :,( 

Ceritanya macam ni. Ada sekali tu ikut my parents pergi open house then suddenly ternampak seorang yang kukenali. ecewahh Tu pun bukan la bersembang gelak ketawa bagai. Just lambai and dia pun angguk, angkat tangan je. Yelah, memasing dengan parents, so agak segan la nak bersembang pun. Entah dia ingat aku lagi ke tak. Biasa la lelaki ni ada masalah sikit nak ingat orang. eh! Lagi-lagi orang yang low profile macam aku ni. Lagi la orang tak ingat plus yang tak kenal pun ada. huhu Last jumpa dia waktu aku form 3 dia form 4 kot. Eh, entah la. Tak ingat. Lama sangat tak jumpa dia. Actually bukan la rapat sangat pun.

Kitorang kenal waktu zaman aku sekolah Convent dulu. Waktu tu ada kelas rancangan khas. Dia pun rancangan khas jugak but sekolah lain. Jumpa waktu pertandingan debate. Aku masuk debate dia masuk debat. Notice the difference? Yes, dia dalam BM aku in English. angkat-angkat kening Azreen la ni yang kenal kan aku kat dia. Waktu zaman-zaman tak matang ni, main mesej dengan budak-budak sekolah lain adalah trend ye. Jangan tak tahu pulak. Even sekarang pun ada lagi rasanya. Azreen aka my best friend main text messaging dengan mamat ni guna nama aku. Suka hati dia je kan. Sakai betul. ahaha Pastu waktu debate tu dia pergi tanya Azreen, "Sapa Amira?". Ah, sudah. Apa aku nak jawab? Dah la bukan aku yang mesej dengan dia. Serius sakai waktu zaman Convent dulu. Serious!

Teringat pulak ada sekali tu aku dengan Azreen datang beraya rumah dia naik moto. Takde kerja betul budak-budak ni. Rupanya rumah dia area rumah aku je. Entah mana datang keberanian tah nak datang rumah dia ni hah. Ingatkan nak singgah macam tu je, sekali dia ajak masuk dalam. Siap cabut kunci moto aku lagi bak hang. Kurang asam punya budak. Segan aku dengan mak dia. Adoy. Then lepas makan apa semua kitorang balik rumah aku jap. Pastu Azreen text dia ajak lepak kat taman permainan depan rumah aku. Sembang apa benda tah. Waktu tu baru dia mintak nombor phone aku. And sebenarnya, dia lah lelaki first yang mintak nombor phone aku. hehehe *blushing*

Start dari situ la kitorang mesej. Ala tapi time tu dia dah ada makwe dah. hahaha So, kawan je. Panggil pun aku-kau so takkan ada feeling apa-apa pun. You have been friend zoned! kekeke Ada sekali tu dia mintak aku jadi adik angkat dia. Lawak antarabangsa betul. Aku cakap, buat apa, bukan kau dah ada adik ke? haha Kakak aku cakap dia sebenarnya nak jadikan aku spare part dia je. Tak tahu la betul ke tak. No hard feelings, no heart feelings ey bro :)

Ni macam dah lari jauh dari tajuk je ni. So itulah dia cerita pertemuan yang tidak disangka dengan manusia yang dah lama tak jumpa. Kalau ada terbaca entry ni, tegur la ye. Dah lama tak menyembang dengan kau. Peace no war!
Adios,
- amira_hasrori -

2 comments:

aqilah said...

Aku rasa aku tau la mamat ni siapa... Anak cikgu aku tu kan? Kan?

amira_hasrori said...

@'aqilah

haha no komen :P

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...