21 August 2013

The Conjuring

Assalamualaikum :)
Walaikumussalam.

Alkisahnya aku ni adalah seorang yang sangat penakut orangnya. Dan sedikit paranoid. haha Tapi tak tahulah macam mana boleh tertengok cerita ni hah. Maybe sebab dah lama tak tengok wayang dan ada orang nak belanja pulak, jadi aku pun tergoda lah nak tengok cerita ni. Sebenarnya aku tak tahu pun cerita ni cerita horror. wuwuwu I had my eyes closed all the time masa tengok cerita ni. Sedih betul. Tak nak tengok cerita horror dah.


Cerita ni mengisahkan Ed dan Lauren Warren, suami isteri yang selalu menyelesaikan kejadian paranormal. Kira diorang ni macam ustaz dengan ustazah la sebab dalam cerita ni diorang pakai method Kristian untuk halau the spirit kekononnya. 

Tak sangka cerita ni true story, yang lagi membuatkan perasaan seram tu bertambah. haihhh Ada la dalam dua tiga hari aku kena tidur dengan adik aku sebab perasaan takut membuak-buak. hehe Cerita ni basically pasal ada spirit witch kat dalam rumah satu family ni dan Ed dan Lauren dipanggil untuk menghalau the spirit.

Boleh tahan la cerita ni, aku bagi 4 bintang untuk keseraman dan 3 setengah untuk jalan cerita sebab aku tak suka ending dia. Endingnya macam tergantung pun ada, macam tak logik pun ada. Maybe sebab pengarah nak cepat cepat habiskan cerita tu kot. Cerita ni dalam dua jam lebih. Aku asyik tak senang duduk je dalam wayang tu. Lama! Aku dah la penakut. Adoy, sumpah tak nak tengok cerita horror dah, lagi lagi tengok kat wayang. 

Anyway, kalau nak tengok cerita ni disarankan anda mempunyai hati dan iman yang kuat ye. Kalau spesies macam aku, tak payah la berangan nak tengok. Cerita ni 18 above je yang boleh tengok. Waktu tu aku dengan Cik Kak Long buat selamba badak je masuk bawak Cik Adik masuk. hohoho Budak yang jaga tiket tu pun teragak-agak nak mintak tengok IC kitorang. haha Nak dijadikan cerita, sebelum cerita start, Cik Kak Long baru teringat dia tak letak kupon parking, jadi dia dengan Cik Adik pun pergilah keluarla balik nak letak kupon. Pastu, waktu nak masuk tu terserempak dengan budak-budak bawah umur nak masuk tapi kena tahan. haha Cik Adik dengan Cik Kak Long pun apa lagi, terus je masuk laju-laju sebab takut Cik Adik pun kena tahan. Lawak betul la. Adoy. Jadi adik-adik yang belum cukup umur tu tak payah la nak berangan masuk wayang tengok cerita ni okay :)

i don't like horror movies :'(
- amira_hasrori -

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...